Leverings-, og handelsbetingelser

Velkommen hos Letzsneak! 

Vi er en internetbaseret sneakers-butik, som sælger de rigtige sneakers til de rigtige priser og som ud over at drive en forretning lever af (og for), at du får den rigtige købs-oplevelse i  vores butik og går glad fra vores handel i et par fede sko 

Hos Letzsneak kan du handle enkelt, sikkert og uden ubehagelige overraskelser. Der er 14 dages fortrydelsesret, fri fragt til  nærmeste GLS pakkeshop (levering til døren faktureres dog efter gældende GLS-takster), samt lynhurtig levering.  Nedenfor ser du vores fuldstændige leverings- og handelsbetingelser. 

Bestillingsvilkår 

Alle priser på websitet er inkl. brugtmoms og andre afgifter. Priserne er i danske kroner. 

NB! Hvis du ved bestillingen af sko kan se, at der ved den pågældende sko findes 5-12 hverdages levering betyder dette at  skoen ikke findes på vores lager, men skal bestilles hjem fra en af vores underleverandører(bestillingsvare), vil vi gøre alt  hvad vi kan for at få den pågældende sko hjem hurtigst muligt og inden 12 hverdage. Vi er dog nødt til at tage forbehold  for, at skoen ikke undtagelsesvis er til at finde i vores netværk af underleverandører og vi forbeholder os derfor retten til  at annullere din ordre i denne situation. 

 

 

Fortrydelsesret 

Der er 100 dages fortrydelsesret på alle varer. Fortrydelsesretten er gyldig fra det tidspunkt, hvor du modtager din vare. Du  kan som forbruger fortryde købet, efter du har testet varen. Du hæfter dog som forbruger for forringelser som følge af  anvendelse, der må anses for unødvendig for at vurdere varens egenskaber. Tænk på ikke at teste varen anderledes  end du ville teste den i en butik. Er varens værdi blevet forringet af brugen ved f.eks. pletter, lugt af røg eller sved, ridser,  slitage/synlige brugsspor eller manglende/beskadiget emballage, har vi ret til at vurdere, hvor stor en salgsværdi varen  har mistet og fratrække dette beløb i dine returpengene. Værdiforringelsen vurderes individuelt og fra gang til gang og  kan i visse tilfælde blive 100%, hvis varen ikke kan sælges igen. Originalboksen som skoen leveres i, er en væsentlig del af  varen, så du skal sørge for at sende denne med tilbage og for forsvarlig indpakning ved returnering. Er originalboksen  ikke intakt er dette tillige at betragte som en forringelse af varens værdi. Samme forhold gør sig gældende for de med  skoene medfølgende accessoires i form af ekstra snørebånd, kæder, armbånd osv. Disse dele er en del af den købte  vare og skal alle returneres i samme stand som ved modtagelsen – dvs. som nye. 

En retursag kan tage op til 14 dage at behandle. De 14 dages behandlingstid regnes fra at du klart og entydigt giver  besked til os (pr. mail til info@letzsneak.dk) om at du ønsker at udnytte returretten. Retursagen gennemføres dog ikke før vi har modtaget pakken med returvaren. Bemærk at du som kunde selv er ansvarlig for at vi modtager varen retur (dvs.  forsendelsesrisikoen). Du skal ved efterspørgsler om returnerede varer kunne bevise, at du har sendt pakken retur, så  husk at gemme pakkekvitteringen og at sikre dig, at forsendelsen er forsikret. Som kunde hos os, skal du selv betale for  returfragten, når du returnerer en vare. 

Du returnerer varen som du har fortrudt købet af ved (i) at printe og vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken (ii)  at indpakke varen forsvarligt (vi anbefaler at du anvender samme emballage som sko og originalboks blev modtaget i og (iii) at gå til en GLS pakkeshop og her købe en fragtlabel til ”hjemmelevering” og sende pakken til Letzsneak.  

Ved returnering af hele købet vil eventuelle fragtomkostninger fra originalkøbet blive refunderet. Hvis det kun er dele af  købet som returneres, vil eventuelle fragtomkostninger ikke blive refunderet.

Returadresse: 

Letzsneak 

c/o Ditlev Sawahata 

Hørmarks Alle 10 

DK_8240 Risskov 

Undtagelser fra fortrydelsesretten 

Fortrydelsesretten gælder ikke for professionelle handlende (når handlen sker som led i erhvervsmæssig virksomhed).



Fragtomkostninger & levering 

Levering sker med GLS. Vejledende leveringstid fremgår af vores hjemmeside og kan variere alt efter hvilken sko du  ønsker at købe. Forsendelsestiden med GLS er ifølge GLS 1-2 hverdage. Der findes 3 leveringsmuligheder: - Fri levering til nærmeste GLS pakkeshop. 

- Betalt levering til privatadresse med GLS.  

- Betalt levering til virksomhedsadresse med GLS. 

Takster for GLS findes på GLS’s hjemmeside; send.gls.dk 

Hvis du ikke er at træffe på virksomhedsadressen eller privatadressen, efterlades en advisering om hvilken pakkeshop  du kan hente pakken i. Vi leverer desværre ikke til Grønland og Færøerne fra Letzsneak. 

 

 

Betaling 

Betaling kan ske med de betalingsmetoder der fremgår af vores hjemmeside. 

Pengene trækkes først ved afsendelse af varen

 

Ordrebekræftelse 

Du vil automatisk modtage en ordrebekræftelse når ordren er gået igennem. Hvis du ikke modtager en  ordrebekræftelse, så er det en god ide at se efter i dit spamfilter.  

 

Reklamationsret 

Købelovens mangelsregler gælder for alle køb hos Letzsneak. Hvis du vil klage over dit køb, skal du altid starte med at  rette henvendelse til vores kundeserviceadresse ved at sende en e-mail til info@letzsneak.dk, hvor du giver en detaljeret  beskrivelse af fejlen, meget gerne med billeddokumentation af problemet. 

Det er vigtigt for os, at de varer du modtager, er fejlfri ved leveringen. Du har 2 års reklamationsret på samtlige produkter  på fabrikations- og materialefejl (mangler). Dette forudsætter selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og at manglen  ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten  dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af f.eks. alder, forkert brug, ringe  vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. 

Lovgivningen siger at man skal reklamere indenfor det man kalder "rimelig tid". Vi anbefaler altid, at du reklamerer så  hurtigt som muligt, så vi kan få løst fejlen hurtigst muligt. 

Er du ikke enig i vores reklamationsafgørelse har du mulighed for at videresende klagen til Forbrugerklagenævnet.  

Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 
www.naevneneshus.dk 

Behandling af personoplysninger  

Letzsneak indsamler og behandler oplysninger om dig, når du bliver kunde. 

Formålet med at indsamle, registrere og behandle personoplysninger om kunder, er at kunne levere og afregne de varer  du køber hos Letzsneak. 

De personoplysninger som behandles, er dit navn, din adresse, din e-mailadresse, dit telefonnummer, afregningsform,  samt dine konto- og betalingsoplysninger.  

Dine personoplysninger vil blive opbevaret hos Letzsneak, så længe det er nødvendigt for opfyldelse af ovennævnte  formål. 

Du har altid ret til at anmode om indsigt i de personoplysninger, vi har registreret om dig og du har ret til at modtage en kopi heraf. Du har også ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger og til at få indsigt i  formålet med at vi opbevarer og behandler dine personoplysninger. Slutteligt har du ret til at anmode om sletning af de  af dine personoplysninger, som du mener, er ukorrekte, forældede m.v.  

 

Har du konkrete spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger, eller vil du indgive en klage herom, kan du  kontakte Letzsneak ved at sende en e-mail til info@letzsneak.dk.

Følg med på instagram

Kom med bag. Se hvad der sker, få opdateringer om giveaways og meget andet!

Letzsneak på tiktok

Følg med på tiktok. Vi laver de vildeste giveaways.

På TikTok kan du få viden om sneakers og komme med bag om Letzsneak.


Se vores challenges på Strøget, vores pranks eller se vores mini-serie med sneakershopping, hvor vi køber en masse fede sneakers til et kæmpe sneakerevent i Berlin.

Find os på @Letzsneak.dk